Monday 11 February 2013

Bila Hati Perempuan Terluka :)



Asalamuailaikum
Hai .. m0rning …
Buddies sihat ?  ryn dating lagi dengan diari buruk saya nie .. hihihi ..tapi kali ini ryn nak share sumthing dgn buddies ..Tentang perasaan perempuan ??  macam penting je kan bunyi dia . Hmm.. memang penting pon . Kenapa dengan perasaan perempuan ??

Awak , ryn mohon t0long lah jangan sesekali cuba untuk mendapatkan hati perempuan jika awak tidak bersedia ! ryn mohon sangat – sangat .  Tolong lah jangan lukai hati kami yang perempuan . awak tidak tahu bagaimana sakitnya kami di permainkan . Sekali kami di permainkan . sakitnya kami ingat sampai bila – bila   

 Awak  , tahulah anda bahawa cantik wanita kerana kejernihan wajah , manisnya wanita kerana senyum ,ayu wanita kerana kesederhanaan lahiriahnya . Dan , perempuan ini bila dia dah kata “ saya sayang awak ” . Insyallah selamanya lelaki dia akan sayang dan selalu ada dalam hati dia .

Dear , awak ! jika awak tak mampu buat perempuan gembira jangan buat kami menangis. Kalau tak mampu ubati luka , jangan sesekali kami terluka ! Hargailah .
Kami perempuan tidak diminta di layan seperti seorang PUTERI , tapi kami perempuan hanya minta untuk dihargai . Awak kena tau yang perempuan takkan marah awak tanpa sebab, Takkan menangis tanpa sebab, Takkan tawar hati tanpa sebab, Semuanya bersebab .

Kekecewaan mengajar perempuan erti kehidupan .Kami tetap teruskan perjuangan kami walaupon terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup . Mungin allah sengaja mempertemukan kita dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya kita akan lebih bersyukur bila bertemu insan yang betul
Wanita sering meluahkan perasaan dengan Air Mata . jangan haling mereka “menangis” kerana itulah cara mereka melepaskan segala Kesakitan . bukan kerana Menagih simpati !

Dear , perempuan : Jangan mudah sangat jatuh cinta , nanti hati yang merana . Jangan mudah sangat menerima , nanti diri sendiri yang kecewa :’) 
Dear lelaki : Sekuat mana awak .. segangster mana pon awak .. percayala , awak akan tewas kepada seseorang perempuan sahaja !
Dear hati , pujuklah dirimu apabila kamu menghadapi musibah dengan mengatakan “ ada hikmah di sebalik apa yang berlaku “

#Dear , awak ..ryn tidak tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang . ryn Cuma mengharapkan perubahan dalam diri awak .ryn cuma mohon . andai suatu hari nanti awak tidak lagi perlukan hati ini .sila lah pulangkn kembali dengan cara yang baik . jangan gantung hati ryn tanpa tali .ryn mohon sangat –sangat . Cukop lah apa yg ryn telah rasai .dan jangan lah awak sakiti lagi . cerita ini ryn tulis khas untuk awak . ryn nak awak tahu hati ryn bukan sekeras seperti mungkin awk sangkakn . Hari ini ryn mungkin akan jadi sekuat – kuat wanita . tetapi Hari esok dan hari2 yang akan datang ryn mungin akan menjadi selemah – lemah wanita . maafkan ryn jika cerita ini menguris hati dan perasaan awak . Niat ryn hanya untuk meluahkan . Sekian dari Hati yang terluka :’)

No comments:

Post a Comment