Saturday 16 February 2013

BestfriendForEver


Dear my bff yang disayangi .
Mula- mula ryn nak minta maaf dulu . kalau selama kita berkawan nieyh mungkin ryn ada melukakan perasaan bff ryn . ryn minta maaf sangat – sangat . tapi apa yang ryn nak tulis nieyh adelah ape yg hati ryn rase terkilan sangat2  dengan ape yang berlaku pada hari ini . ryn tak mampu nak meluahkan ape yang ryn rase . ryn tak sanggup . jadi dengan menulis di blog nieyh harap korang memahami . 

Mula – mula , ryn nak korang tahu 1 benda nieyh . ryn bahagia n happy sangat2 bila ryn di kurniakan 2 bff yang baik , paham n ada bila ryn susah dan senang .  Tapi apa yang berlaku hari nie serius ryn cakap ryn sangat-sangat berkecil hati . ryn tak tahu lah kenapa kite bertiga perlu bergaduh . ryn rase kita masing- masing dah cukop besar . dan matang dalam pemikiran . dimana kita boleh berfikir perkara yang patot buat atau tak patot . kenapa kita perlu bergaduh untuk perkara tersebut . ryn tanak cakap perkara apa .  sebb ryn tahu korang dah paham dh perkara apa kan . korang tak sedih ea kiter bertiga bergaduh sebab benda tuh ? 

Setiap dari kita masing2 ada peragai masing2 . peragai yg menunjukkan diri kita yang sebenar . peragai itu mungkin di antara kita tak berkenan . tapi Allah satukan kita bertiga adalah untuk mengenali setiap kelemahan kita . kita masing- masing dikurniakan kelebihan dan kelemahan . setiap kelemahan akan kiter bertiga tutup dengan kelebihan masing2 ..  kiter bertiga kenal dh lama taw . dari sekolah . tapi kenapa kita tak rapat dari sekolah dulu ?? kt sekolah kita berkawan biasa tak serapat sekarang . kenapa allah nk kite rapat waktu nieyh ? kenapa die tak rapat kita dari sekolah . sebab allah nak duga kita dengan perkara yg kiter bertiga lalui .  

Kenapa lah kita kena bergaduh untuk orang yang baru kita kenal ? mai n azie .. kita bertiga masih lagi dalam proses mengenali siapa fezzran .. siapa azran dan siapa izran . jangan lah di sebabkan perkara tuh ryn azie n mai nk masam muka . Nampak sangt kebudak2 kan .
Macam kes hari nie . ryn tak tahu kenapa izran marah n salahkan ryn . seolah2 ryn punca masalah . please lah . ryn hanya dengar je taw luahan korang . dan hnya bg idea n pendapat ryn . klo korang rase pendapat ryn tuh tak berguna n tak perlu langsung . tak perlu amik . ryn benak lah pikir . last2 ryn yg kena marah . pedih taw . pakwe ryn sendiri tak paham ryn . marah ryn sibok hal org . apa tuh ? hmm .. ntah lah .. ryn Cuma nak ckap kt sini .. jangan sampai kita bertiga putus kawan atas sebab2 tak munasabah . itu je . t0long wei sayangkan perhubungan kawan kita bertiga . please buang sifat2 kebudakan masing2 . ryn sayang azie n mai . dan ryn tahu korang sayang fezzran dan azran . tapi please kita paham masing2 .. sorry kal0 ayat kt blog niey korang terasa jugak niat ryn nk meluahkan .
Reen mintak maaf k . Aslamuailaikum .

No comments:

Post a Comment