Friday 28 September 2012

BUah Hati pengaRang jantung cIk eryn =)

Asalamuailaikum ... 

berbloggg lah cik ryn malam ini ... 

rajin pulak kan ? HAHA ... biasalah ... cik ryn akan update bila ader masa terluang . 

Jom... bace apa yg cik ryn nak share malam ini =) 

Baca tajuk cik ryn memang debomm debass ... haha ... buah hati ...pengarang jantung ...perghh adakah cik ryn in love dengan seorang putera raja ?? atau pon putera katak?? hihihi ...nak tahu ke ??

 

"Ketinggian , rupa wajah , berat badan dan umur bukan penghalang untuk seseorang itu untuk bahagia" cik ryn pegang dengan kata-kata ini .. "Ketinggian , rupa wajah , berat badan dan umur bukan penghalang untuk seseorang itu untuk bahagia" cik ryn pegang dengan kata-kata ini ..


Cik ryn bangga dengan apa yang saya ada , berat badan yang montel. rupa wajah  yang biasa dan ketinggian yang kategori normal . Apa yang cik ryn ada ini tak menghalang cik ryn untuk bahagia . Sebab , Allah dah wujudkan orang yang boleh membuat Cik ryn bahagia dengan telatah dia .


Bahagia bukannya terletak pada seorang lelaki yang bernama Teman Lelaki semata - mata . Banyak juga cara yang boleh membuat kita bahagia .Bahagia bila dikurniakan family yang sangat baik . bahagia bila kita dikelilingi dengan sahabat sejati . Kadang - kadang cik ryn ada juga dengar orang - orang yang bijaksana cakap " Alah , bila hubby saya muncul , saya mula merasai bahagia ! " wow , statement ini perlu tukar yer cik kak syg ..


Hihi.. Cik ryn bahagia sekarang bukan sebab oleh seorang sang Putera raja yg berjaya mencuri hati Cik ryn yer .. tapi cik ryn bahagia munculnya Puteri kayangan yang muncul dalam hidup ryn pada tahun 2007 , 2008 dan 2010 !  Yeah , puteri- puteri kayangan yang dilahirkan oleh kakak cik ryn , iaitu mummy kepada puteri2 tersebut . Jom , cik ryn kenal kan seorang demi seorang puteri kayangan itu .


Di mulakan dengan , Puteri yang sulung , Mellisa Nur Zahlia , berusia lima tahun dan sedang bersekolah tadika cina di taman pok0k mangga . Seorang yang sangat bijaksana , cantik , dan pandai bercakap . Short name die "Eisya" tapi nenek dia , ibu cik ryn panggil kak yang bermaksud kak sayang ..

 


Puteri yangg kedua , Mellinda Nur sofea , berusia empat tahun , sama jugak seperti kakak dia . sedang bersekolah tadika ditempat yang sama . seorang yang cantik , pandai dan kuat menangis . Budak kecik ini  juga seorang yang sangat pelat dalam percakapan . Al - maklumlah , lidah tergeliat masa menyusu kot , Hehe .Dia pon ade  Short name juga , dia dikenali  "Einda" disekolah tadika dan Kelas Kafa . Ataupon nenek dia panggil Gurl atau kak adek . seorang yang sgt kelelememeh !  


Seterusnya Puteri yang terakhir , Marrissa Nur Damia , berusia 2 tahun , dan belum bertadika . Bila kakak- kakak dia ke sekolah , dialah peneman sejati nenek dia di rumah . Melayan maktok dia bercakap , membebel , kemas rumah (menyepahkan lagi ada) .Dia seorang yang sangat comel, cantik ,bijak , cerdik dan gedik ! HAHA .shortname budak nie pon ade jugak . nama die " baby" atau maktok dia panggil manja . sangat aktif untuk bercakap . 

 Dah kenal dah ? Puteri-puteri kayangan cik ryn ?? so sure lah kan bukan putera raja ea yang membuat hidup cik ryn setiap hari semakin bahagia !  Diaorang  lah pengubat rindo cik ryn pada ayah cik ryn . biler ayah cik ryn meninggal , hidop cik ryn sunyi . yelah cik ryn membesar tanpa kasih sayang ayah macam kawan - kawan yang lain . tapi cik ryn tetap happy dan bahagia sebab dikurniakan ibu , dan adik beradik yang sgt baik dan AWESOME ! Tapi yang pergi tetap pergi ,yang hidop kena teroskan hidop kan .

Cik ryn akui , dalam hidop nieyh kita tak b0leh lari dari berpasangan . yer Cik ryn juga sedang mencari Mr Right cik ryn . Dalam mencari sesuatu permata ,perjalanan yang harus cik ryn tempuhi jugak mesti berliku dan perlu akan pergorbanan . tapi tak apa , cik ryn akan terus berdoa semoga perjalanan itu dipermudahkan oleh Allah s.w.t . Amin Insyallah .


"Ya Allah! Aku minta kepada Engkau semua kebaikan masa kini dan akan datang samada yang aku ketahui atau tidak dan tahu dan aku berlindung kepada Engkau dari semua kejahatan yang masa kini dan akan datang samada yang aku tahu atau tidak."


"Saya tak mengharap untuk menjadi orang yg terpenting dalam kehidupan awak,Kerana saya tahu permintaan itu sangat besar bagi saya. Cuma pada suatu hari nanti bila awak melihat saya,awak akan tersenyum lalu berkata...."Dialah orang yg selalu menyayangi diriku".


Kata -  kata mudah diungkap ,tapi untuk menunjukkan apa yang diungkap sudah pastikan kita akan menuturkan perkataan sukar . Dalam hati cik ryn , cik ryn selalu berdoa agar dipertemukan orang yang tahu dan faham apa maksud menyanyagi . Cik ryn nak , memberi hati cik ryn pada orang yang ikhlas menyanyagi  bukan untuk disakiti . Alhamdulilah , 21 tahun cik ryn hidop dan tidak merasa apa itu kesakitan cinta .


Cukuplah pelengkap hidup cik ryn buat masa sekarang ini, yang mempunyai family yang sgt memahami ,anak-anak kecil yang punyai telatah mengembirakan hati cik ryn , kawan-kawan yang sangat memahami jiwa cik ryn . Biarlah cik ryn dahaga kasih sayang cinta dalam percintaan , tetapi jangan lah cik ryn haus dan dahaga kasih sayang Allah s.w.t dan family . 

 

Dengan Cinta Datangnya Sabar,
Orang Bercinta tiada Gusar,
Apa berlaku hanyalah Mata Kasar,
Mata hati tetap berkobar-kobar.

Dengan Cinta tiada Was-Was,
Apa dibuat biarlah berbalas atau tidak berbalas,
Waktu bersua, diri sentiasa kemas,
Wangian harum, percikannya ikhlas.

Dengan Cinta Sentiasa Mahu Berhubung,
Juga Rasa Mahu Bersama,
Harapan tinggi sampai ke penghujung,
Selepas Nyawa bertemu di Syurga

Dengan Cinta datang pengorbanan,
sentiasa hidup dalam bantuan,
Sungguh indah Hidup Bertuhan,
Kerana Allah, Cintaku murnikan.

Lembaran Cinta tanda kekuasaan,
Sentiasa ada sepanjang Zaman,
Melalui Kekasih Dia Sampaikan,
Buat pedoman cinta sepanjang Jalan.

Dengan Cinta penuh Pengharapan,
Takutnya hilang cinta dari Tuhan,
Sentiasa Diri dalam Persiapan,
Sampai waktu, akan disemadikan.

 Disebalik tabir diriku ini, ada SEKEPING HATI. ♥ Dan... HATI ini ALLAH yang PEGANG. :)" insyallah ..
Jom , Cik ryn nak share dengan korang gambar2 buah hati cik ryn 




.

Ok u'olls , semoga happy yer ape yg cik ryn share kan !  after this cik ryn akan share tentang secret admire cik ryn . opss .. HAHA .. NITE ..

No comments:

Post a Comment